Ulaganja u elektromobilnost i dalje rastu i svi znaju da je ovo neizbežna budućnost. Mnoge zemlje u Evropskoj uniji već su odredile godinu kada će automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem prestati da se prodaju. U Švedskoj, Danskoj, Sloveniji i Holandiji to bi trebalo da se dogodi do 2030. godine, međutim, vožnja električnim automobilom se već danas isplati.
Servis i državanje –
Nikada nećete morati da menjate ulje, filter za ulje, filter za vazduh ili gorivo, proveravate sistem hlađenja ili menjate svećiće. Ostali delovi koji više nikada neće stvarati probleme uključuju klizne kontakte motoru, ručni menjač, kvačilo i izduvni sistem. Komponente koje nisu uključene u motor ne mogu se oštetiti.
Još jedna značajna prednost električnog automobila je njegova veća efikasnost i upotreba energije tokom kočenja. Većina kočione snage se ponovo pretvara u električnu energiju i ponovo koristi. Ovaj elegantni sistem regeneracije ne samo da povećava domet, već i značajno povećava vek trajanja kočnice i kočione tečnosti.
Elektromotor je generalno efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, jer nije izložen visokim pritiscima, trenju u temperaturama. Životni vek elektromotora je između 15 i 20 godina, a motori koji rade više od 40 godina nisu izuzetak. Nasuprot tome, prosečan vek trajanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem je između 8 i 10 godina. Čak i baterije danas imaju vek od 10 godina, pa i nakon 200.000 kilometara ne pokazuju značajno smanjenje svog kapaciteta.
Ne računajući životni vek motora, Volkswagen je izračunao do 35% uštede na troškove servisiranja svojih električnih automobila. Osim finansijske uštede, postoji i ušteda vremena, jer nema potrebe za čestim posetama servisu.
U principu, jedini troškovi upravljanja električnim automobilom sa servisne tačke gledišta su revizija upravljanja klima uređaja, točkova i guma. Daleko najveći servisni zadatak je dodavanje vode u perače vetrobrana.
Rezime –
Iako su otkupne cene električnih automobila i dalje znatno veće od cena automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, normalan rad električnog automobila nije samo ekološki prihvatljiviji, već je i jeftiniji, postiže velike uštede na gorivu.
Ostvaruju se značajne uštede u njegovom održavanju, uglavnom zbog veće efikasnosti, manje komponenti i dužeg veka trajanja motora. Baterija, iako kontroverzna, ne donosi veće troškove za 10 godina ili 200.000 kilometara.
Jednako su značajne godišnje uštede na obaveznom osiguranju od odgovornosti i drugim davanjima, koje takođe predstavljaju značajno smanjenje administrativnih obaveza. Budući da postoje velike razlike u oslobađanju ili smanjenju poreza u državama članicama, postoji poseban članak o prednostima kupovine i posedovanju električnog automobila u EU.
Ulaganje u električne automobile je i dalje veliko, a njegov povrat ili barem pristojno poređenje sa automobilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje je prilično individualno i za neke ljude ne rešava problem svakodnevnih putovanja na velike udaljenosti, ali u svakom slučaju, ovo je nova tehnologija koja će vas uvesti u fantastičan svet elektromobilnosti, koji uz blago prilagođavanje vašoj dnevnoj rutini nudi veliku dodatnu vrednost bez buke i izduvnih gasova.
Izvor: EVEXPERT