United Nation News prve nedelje septembra izvestio je da je svet nedavno postigao veliku prekretnicu okončavanjem upotrebe olovnog benzina, koji je predstavljao veliku pretnju životnoj sredini u javnom zdravlju.
Teatril olovo je dodavano benzinu počev od 1922. godine kako bi se motorima pomoglo da bolje rade. Medjutim, olovo je otrovno za ljude, te izloženost može izazvati ozbiljna neurološka oštećenja, nešto o čemu se znalo sve vreme upotrebe olovnog benzina.
Bez obzira na sve to, olovni benzin je decenijama bio standard u Sjedinjenim Državama. Kao i kod duvana, kompanije sa ulogom u stalnoj potrebi olova, uključujući General Motors, finansirale su studije kako bi se stvorio lažni utisak da je olovni benzin bezbedan, prema priči BBC News. Konkurencija sa olovnim gorivom takodje je bila jedan od razloga što je E10 (mešavina 10% etanola I 90% benzina) nije uspeo da uzleti 1930-ih, da bi se vratio decenijama kasnije.
SAD je počeo postepeno da odbacuje olovni benzin 1975. godine ne iz zdravstvenih razloga, već zato što su pokvarile katalizičke pretvarače, koji su upravo tada dobili mandate da smanje emisije.
Olovni gas je mogao prodavati u SAD-U do januara 1996. iako je do tada bio izuzetno redak i ograničen na upotrebu klasičnih automobile i brodova. Ipak, ostao je dostupan u drugim zemljama do jula ove godine, kada je Alžir prekinuo prodaju goriva, prema Programu Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP).
Sve u svemu, 217 zemalja je jos uvek koristilo olovni gas 2002. godine kada su UN započele svoju kampanju, fokusirajući se uglavnom na Afriku i zemlje u razvoju. Afrika ima dug obrazac dobijanja jednog od najprljavijih goriva na svetu.
Osim Alžira, Jemen i Irak bili su medju poslednjim zadržavanjima, prema mapi UN-a za 2018. godinu.
Izvor: Green Car Reports