• Početna
  • Vesti
  • Baza znanja
EvSrbija
  • Početna
  • Vesti
  • Baza znanja
EvSrbija
EvSrbija
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate

Zašto je svet toliko dugo koristio olovni gas i zašto je trebalo toliko vremena da se on ukine

152
SHARES
1.4k
Pregledi
Share on FacebookShare on Twitter

United Nation News prve nedelje septembra izvestio je da je svet nedavno postigao veliku prekretnicu okončavanjem upotrebe olovnog benzina, koji je predstavljao veliku pretnju životnoj sredini u javnom zdravlju.

Teatril olovo je dodavano benzinu počev od 1922. godine kako bi se motorima pomoglo da bolje rade. Medjutim, olovo je otrovno za ljude, te izloženost može izazvati ozbiljna neurološka oštećenja, nešto o čemu se znalo sve vreme upotrebe olovnog benzina.

Pročitaj još

AC/DC punjenje

Troškovi rada i održavanja EV

Ugrađeni punjač

Bez obzira na sve to, olovni benzin je decenijama bio standard u Sjedinjenim Državama. Kao i kod duvana, kompanije sa ulogom u stalnoj potrebi olova, uključujući General Motors, finansirale su studije kako bi se stvorio lažni utisak da je olovni benzin bezbedan, prema priči BBC News. Konkurencija sa olovnim gorivom takodje je bila jedan od razloga što je E10 (mešavina 10% etanola I 90% benzina) nije uspeo da uzleti 1930-ih, da bi se vratio decenijama kasnije.

SAD je počeo postepeno da odbacuje olovni benzin 1975. godine ne iz zdravstvenih razloga, već zato što su pokvarile katalizičke pretvarače, koji su upravo tada dobili mandate da smanje emisije.

Olovni gas je mogao prodavati u SAD-U do januara 1996. iako je do tada bio izuzetno redak i ograničen na upotrebu klasičnih automobile i brodova. Ipak, ostao je dostupan u drugim zemljama do jula ove godine, kada je Alžir prekinuo prodaju goriva, prema Programu Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP).

Sve u svemu, 217 zemalja je jos uvek koristilo olovni gas 2002. godine kada su UN započele svoju kampanju, fokusirajući se uglavnom na Afriku i zemlje u razvoju. Afrika ima dug obrazac dobijanja jednog od najprljavijih goriva na svetu.

Osim Alžira, Jemen i Irak bili su medju poslednjim zadržavanjima, prema mapi UN-a za 2018. godinu.

 

Izvor: Green Car Reports

Prethodni tekst

Registrovani električni automobili u SAD-u

Sledeći tekst

Električni Mercedes Benz G-klasa debituje kao EQG koncept

Povezani Tekst

AC/DC punjenje

AC/DC punjenje

Ono što je najvažnije za svako vozilo jeste njegov pogon i gorivo. Električne automobile pokreće električna struja, pa se većina...

Troškovi rada i održavanja EV

Troškovi rada i održavanja EV

Ulaganja u elektromobilnost i dalje rastu i svi znaju da je ovo neizbežna budućnost. Mnoge zemlje u Evropskoj uniji već...

Ugrađeni punjač

Ugrađeni punjač

Punjenje električnog automobila zavisi od tri komponente, a njegovu brzinu će uvek odrediti najslabija karika lanca. Te tri komponente su...

Kako izabrati stanicu za punjenje

Kako izabrati stanicu za punjenje

Dva punjača su važna za električne automobile: Ugrađeni punjač (OBC) Stanice za punjenje, nazvane „Oprema za snabdevanje električnih vozila“ (OVSE)...

Sledeći tekst
Električni Mercedes Benz G-klasa debituje kao EQG koncept

Električni Mercedes Benz G-klasa debituje kao EQG koncept

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još...

Kako izabrati stanicu za punjenje

Kako izabrati stanicu za punjenje

Nissanov novi Townstar električni kombi je obnovljeni Renault Kangoo

Nissanov novi Townstar električni kombi je obnovljeni Renault Kangoo

Ugrađeni punjač

Ugrađeni punjač

Kategorije

  • Baza znanja
  • Elektro vozila
  • Punjači
  • Vesti
Partner Partner Partner

© 2021 Sva prava zadržava EvSrbija – Izrada veb sajta Progressive Media.

Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
  • Početna
  • Vesti
  • Baza znanja

© 2021 EvSrbija - Izrada Progressive Media.