Bjorn Nyland je imao priliku da još jednom testira svoj stari Teslin model S P85 iz 2013. kako bi video njegov domet i smanjenje kapaciteta baterije.
Rezultati su prilično dobri za vreme i kilometražu, u poređenju sa novim.
Automobil ima 8 godina i preko 350.000km, ali pošto je originalna baterija zamenjena nakon otprilike godinu dana i 86.000km, kapacitet baterije i smanjenje dometa mogu se meriti za period od 7 godina i oko 265.000km.
Prema merama tokom testa dometa, upotrebljivi kapacitet baterije je oko 65,9 kWh, u poređenju sa 74 kWh kada je automobil bio nov. To je oko 89%, što znači da je razgradnja baterije nakon 7 godina i oko 265.000km, 11%.
To je vrlo dobar rezultat, koji je zapravo u okviru Teslinih smernica, koji kaže da bi čak i nakon 200.000 milja, kapacitet trebao biti i dalje oko 85% svoje prvobitne vrednosti (u većini slučajeva).
Pri 90km/h, automobil je mogao da vozi 412km, dok je pri 120km/h procenjeni domet bio 302km.
Bjorn Nyland test dometa traje sve dok se 0%, 0km ili ekvivalent ne pojave na ekranu, jer ne očekuje da će redovni vozači preći “nulu”. Automobili u tom trenutku još uvek imaju rezerve.
Tesla model S P85 iz 2013. (test 2021), rezultati pri 90km/h –
Domet – 412km
Potrošnja energije – 160 Wh/km
Iskorišćeni kapacitet baterije – 65,9 kWh
Temperatura – 19°C
19” Goodyear Eagle RS-A
Rezultati pri 120km/h, za 33% u odnosu na 90km/h –
Domet – 302km, pad za 27%
Potrošnja energije od 218Wh/km za 36%
Iskorišćeni kapacitet baterije – 65,9 kWh (procenjeno)
Temperatura – 17°C
19” Goodyear Eagle RS-A
Izvor: INSIDEEWs