Izvršni direktor Stellantis-a, Carlos Tavares smatra da je ubrzana elektrifikacija veoma izazovna za automobilsku industriju i upozorava na neželjene efekte u bliskoj budućnosti.
Carlos Tavares je na konferenciji Reuters Next rekao da postoji spoljni pritisak od vlada i investitora na proizvođače automobila da veštački ubrzaju elektrifikaciju, koja dolazi po veoma visokoj ceni.
„Ono što je odlučeno je da se automobilskoj industriji nametne elektrifikacija koja donosi 50% dodatnih troškova u odnosu na konvencionalno vozilo“, rekao je on.
„Nema šanse da 50% dodatnih troškova prebacimo na krajnjeg potrošača jer većina srednje klase neće moći da plati.“
Carlos Tavares ističe dva puta – povećanje cene i prodaja manje automobila ili prihvatanje niže profitne cene. Prema njegovom mišljenju, oba puta će dovesti do smanjenja.
Hiljade radnih mesta bi mogle biti izgubljene, ali ne samo to, proizvođači bi želeli da imaju više vremena za testiranje ili će kvalitet biti narušen.
Prema rečima Tavaresa, kompanija namerava da izbegne rezove kroz povećanje produktivnosti iznad industrijske norme od 2-3% na 10%. Stellantis će na ovaj način smanjiti troškove i moći da priušti plan ubrzane elektrifikacije, ili barem minimizira njegove negativne efekte.
Električna vozila postaju sve konkurentnija i njihovi troškovi padaju (naročito uključujući poboljšanu ponudu vrednosti).
Nadamo se da će prioritet troškova biti postignut u ne tako dalekoj budućnosti, ali će faza tranzicije bez sumnje biti veoma izazovna za etablirane proizvođače koji moraju da promene većinu onoga što su radili decenijama.
S druge strane, oni su stavili u tu poziciju zanemarivanjem EV-a u proteklih 10-20 godina, umesto da razvijaju 1-2 modela i postepeno se pripremaju za lakšu tranziciju.
Tokom Stellantis EV Day 2021., u julu 2021. Stellantis je najavio ulaganje od 30 milijardi eura u elektrifikaciju do 2025. godine. Podsticaj uključuje nove platforme i modele, postrojenja za baterije i nove tehnologije.
Carlos Tavares takođe dodaje da bi vlade trebalo da pomere fokus klimatske politike na čišćenje energetskog sektora i razvoj infrastrukture za punjenje električnih vozila.
Izvor: InsideEVs