Preko 80% punjenja električnog vozila odvija se kod kuće i to najčešće preko noći kada većina vozila miruje. Dok punjenje preko noći pruža veliki vremenski period za punjenje, ovo može biti dovoljno za isporuku potpunog punjenja baterije, jer vlasnici električnih vozila treba da uzmu u obzir stanicu za punjenje EV nivoa 2 kao optimalan izbor za ponovno punjenje.
Šta je nivo 2 i zašto je važan?
Većina novih EV modela dolazi opremljena punjačem nivoa 1 koji se može priključiti na bilo koju standardnu zidnu utičnicu od 120V. Ovaj izbor u proseku dodaje 2 do 5 milja dometa na sat i predstavlja najsporiju opciju za punjenje. Stanice za punjenje nivoa 2 koriste vezu od 208 ili 240V. Ovaj viši napon omogućava veću isporuku energije direktno sa električne ploče koja može dodati u proseku 15 do 30 milja (u zavisnosti od modela vozila) dodatnog dometa na sat. Ovo pruža prednost vozačima koji žele da dopune svoj EV u kraćim vremenskim intervalima, što u proseku štedi više od 15 sati vremena čekanja u poređenju sa stanicom za punjenje EV nivoa 1 kako bi se postigla napunjenija baterija.
U zatvorenom ili na otvorenom?
Potrošači takođe treba da razmotre da li planiraju da stave svoj punjač u zatvorenom ili na otvorenom. Ako biraju postavljanje na otvorenom, oni će želeti da osiguraju da je punjač otporan na vremenske uslove i da može da radi na temperaturama koje odgovaraju njihovoj klimi, jer neki punjači možda neće funkcionisati efikasno u uslovima ekstremne vrućine ili hladnoće. Neki punjači dostupni na tržištu Severne Amerike, mogu da izdrže temperature opsega od -40 do 122. Kada postavljaju punjač napolje, vozači električnih vozila takođe moraju da razmotre da će kabl za punjenje ostati fleksibilan tokom ekstremnih temperatura, omogućavajući im da se produže do njihovog vozila bez lomova ili kvarova.
Uloga pametnih karakteristika
Pametne funkcije omogućavaju korisniku da ostane povezan sa svojim punjačem preko svog mobilnog uređaja ili desktopa. Ove funkcije obično omogućavaju korisniku da vidi svoju aktivnost, istoriju korišćenja i status sesije punjenja sa korisničkog portala. Pametni punjači takođe omogućavaju mogućnost zakazivanja funkcija, koje pomažu da se iskoriste prednosti programa za uštedu energije vašeg lokalnog preduzeća van radnog vremena, kao i primanje novih ažuriranja softvera i firmvera kako bi se osigurala kompatibilnost sa novim modelima EV.
Ne-pametni punjač ili „lažni“ punjač nivoa 2 ne nudi nijednu od gore navedenih karakteristika, iako će i dalje moći da isporuči brže punjenje u poređenju sa svojim kolegama nivoa 1. Korisnici mogu potencijalno biti isključeni iz novih ažuriranja softvera i firmvera, što može sprečiti kompatibilnost sa novim modelima EV, što će primorati neke da ponovo investiraju u novi punjač u budućnosti.
Trajnost
Kućište punjača dizajnirano od izdržljivijih materijala može imati bolju otpornost na potencijalne udare i može biti otporno na habanje tokom vremena, što pomaže u sprečavanju prekida punjenja ili lomljenja. Neki koriste plastiku, staklene prednje ploče ili aluminijum. Posebno kada gledaju spoljašnje instalacije, vozači električnih vozila treba da traže punjače koji su otporni na vodu, toplotu, led i koroziju.
Kvalitet konektora je takođe važan faktor, jer treba da izdrži teške električne prenose koji se vremenom mogu istrošiti i uticati na kvalitet punjenja i veze sa vozilom. Visokokvalitetni konektori su dizajnirani da traju preko 10 godina ili 10.000 ciklusa punjenja.
Trošak
EV stanice za punjenje su dugoročna prednost, a vozači električnih električnih vozila to treba da imaju na umu kada kupuju svoju stanici. Pored troškova kupovine, važno je uzeti u obzir troškove instalacije, pravo na rabat i održavanje tokom godina. U zavisnosti od dizajna i izrade punjača, odrediće se trošak instalacije električnog izvođača.
U zavisnosti od raspoloživog prostora u električnoj tabli u rezidenciji, možda će biti potrebne nadogradnje koje mogu značajno povećati troškove instalacije. Kako većina vozača električnih vozila može u potpunosti da napuni svoje vozilo za 6-8 sati sa punjačem od 30A, možda neće imati potrebu za većom izlaznom snagom – da bi instalirali punjač od 30A, preporučuje se namenski prekidač od 40A. Na kraju, vozači treba da razmotre gde će biti postavljen punjač i udaljenost do električne ploče, što je dalje od panela, to će biti veći troškovi instalacije.
Izvor: Clean Technica