Nakon nedavne najave o uvođenju nove linije potpuno elektičnih vozila, Lotus je podelio arhitekturu šasije na kojoj će biti elektična vozila. Zadnja struktura na ovoj novoj arhitekturi je 37% lakša nego na trenutnoj Emiri V6 i podržaće novu generaciju automobila Lotus performansi sa nultom emisijom štetnih gasova.
Lotus Cars je proizvođač automobila sa sedištem u Engleskoj sa preko 70 godina iskustva, specijalizovan za sportske automobile i trke, posebno Formulu 1.
Poznat po svojim lakim vozilima, Lotus je tokom svog mandata isporučio neke od najbržih automobila na planeti, koji su od 2017. u većinskom vlasništvu kineskog automobilskog konglomerata Geely Holding Group.
Dok je cela istorija Lotusa u proizvodnji brzih automobila oslanjala na sagorevanje, britanski proizvođač automobila nagovestio je mogućnost razvoja električnih automobila 2019. godine, sa debijem svog koncepta Evija za 2,1 milion dolara.
Pokrenuvši početni zamah oko svog vodećeg modela Evija EV, Lotus je nedavno najavio sopstvenu epohu ka elektrifikaciji, uključujući četiri električna vozila, od kojih su dva SUV.
U saopštenju za štampu kompanije Lotus Cars, proizvođač automobila predstavio je svetsku premijeru svoje modularne EV šasije.
Poznata kao Project LEVA, šasija je započela razvoj prošlog oktobra, sa ciljem da ubrza razvoj Lotusovih električnih vozila na baterije.
Ovu novu arhitekturu šasije Lotus tim je dizajnirao kao prilagodljivu platformu za razne buduće EV-e sa različitim sedištima, konfiguracijama motora, dužinama međuosovinskog rastojanja i veličinom baterije.
Sredstva za projekat LEVA delimično su poticala iz programa Advances Route to Market Demonstrator (ARMD), koji je dodeljivala britanska vlada. Izvršni direktor inženjeringa kompanije Lotus Cars, Richard Moore govorio je o mogućnostima nove šasije:
„Projekat LEVA i arhitektura električnih automobila savršene su ilustracije inovacija koje su i dalje u središtu svega što Lotus radi. Današnji električni motori su teški u poređenju sa ekvivalentima ICE-a, pa je finansiranje ARMD-a pomoglo Lotusu da uvede inovacije ranije u proizvodnom ciklusu i razvije novu arhitekturu vozila koja cilja na laganu težinu i performanse od samog početka.“
Prema Lotusu, zadnja struktura na novoj arhitekturi šasije je 37% lakša nego na vozilu Emira V6 ICE. Sa lakšom šasijom i trenutnim obrtnim momentom iz elektromotora, Lotus će sigurno isporučiti čistu brzinu sa svojom nadolazećom porodicom električnih automobila.
Nova lagana šasija spremna je za podršku prototipovima, a Lotus će se sada usredsrediti na razvoj i proizvodnju četiri najavljena električna vozila uz pomoć Geely-a:
- Lotus će predstaviti SUV E segmenta i kodnog naziva tip 132,
- Lotus planira da lansira kupe sa četvoro vrata E – segmenta, tip 133,
- sledi Lotus tip 134, novim SUV-om D segmenta,
- Lotus će lansirati potpuno novi električni sportski automobil, tip 135.
Izvor: Electrek