Ukupno tržište je opalo, ali se plug-in segment povećao za 61% u odnosu na prošlu godinu.
Prodaja putničkih automobila u Evropi, opala je u avgustu za 18%, što je na godišnjem nivou 713.714. To je takođe pad od 33% u odnosu na avgust 2019.
Godišnji rezultat od 8.095.419 je 12,5% u odnosu na prošlu godinu, a situacija je teška zbog nedostatka čipova.
Felipe Munoz, globalni analitičar u JATO Dynamics, prokomentarisao je:
„Nedostatak čipova bio je veliki korak za proizvođače originalne opreme koji se još bore sa posledicama pandemije. Problemi sa proizvodnjom u kašnjenje u isporuci novih automobila naštetili su prodaji, a nedostatak dostupnosti u prodajnim centrima prisiljava mnoge potrošače da traže polovne automobile ili jednostavno odgode kupovinu. U uobičajenim okolnostima, potrošači mogu očekivati da će čekati mesecima na novi Ferrari, ali sada doživljavanju isto kašnjenje i za redovne modele.“
Dobra vest je da se prodaja plug-inova širi. U avgustu je registrovano oko 151.737 jedinica (61% više u odnosu na prošlu godinu), što je Evropi omogućilo da ostvari drugi najveći tržišni udeo ikada – 21%.
Do sada je ove godine u Evropi prodato oko 1,32 miliona plug-inova.
Avgust je bio poseban mesec za evropsko tržište, jer je plug-in prodaja po prvi put nadmašila dizel automobile.
Prema podacima JATO Dynamics-a, Volkswagen ID.3 je i dalje najprodovaniji električni automobil u Evropi (baš kao i u julu), sa 7.904 jedinica. To je dovoljno za 15. rezultat u ukupnom plasmanu.
Odmah iza je Tesla Model 3, sa 7.824 jedinica, do treće mesto zauzima Volkswagen ID.4 sa 4.624.
Među plug-in hibridima , Ford Kuga PHEV i dalje je top model (3.512) i verovatno će osvojiti rang 2021. godine.
Izvor: InsideEVs