Kineska kompanija za potrošačku elektroniku Xiaomi zvanično je ušla na tržište električnih vozila nakon što je završila industrijsku i komercijalnu registraciju u Kini kao Xiaomi Automobile co.
Xiaomi je bio poznat kao kineska kompanija za elektroniku zasnovana na platformi Internet of Things (IoT). Proizvođač trenutno proizvodi pametne telefone, mobilne aplikacije, laptopove, kućne aparate, pa čak i skutere.
Poslednjih godina, medjutim, Xiaomi-ov status lidera u prodaji pametnih telefona je opao u Kini. Kako bi se izborila sa ovim padom, kompanija je počela da traži nova prodajna mesta kako bi održala protok novca kao medjunarodni proizvođač.
Počeci nagadjanja da Xiaomi ima planove za proizvodnju sopstvenih brendiranih električnih automobila bili su u martu prošle godine, a pet meseci kasnije, Xiaomi je zvanično registrovana EV kompanija, iako još uvek traži iskusnog partnera u kineskoj proizvodnji.
Prema izveštaju, Xiaomi Automobile je uspešno registrovana sa kapitalom od 10 milijardi juana (1,55 milijardi dolara), a vodiće ga Lei Jun, osnivač, predsednik i izvršni direktor Xiaomi grupe, koji je izjavio da planira da uloži više od 60 milijardi juana u narednoj deceniji kako bi zaista uticao na tržište električnih vozila u Kini.
Od objavljivanja svojih planova za ulazak na tržište električnih vozila, Xiaomi tvrdi da je sortirao preko 20.000 životopisa kako bi izgradio svoj početni tim od 300 zaposlenih. Post Weibo takodje pruža kontakt adresu e-mail pošte za slanje životopisa radi dodatnih mogućnosti zapošljavanja.
Izvor: Electrek